Onsdag 21/3

...fast det känns som något annat någon annan dag än onsdag.
.
Jag längtar efter en ny plats nya platser att skriva på
jag längtar efter en särskild plats
som jag inte kan be om.
.
du handlar om planer. inte infall.
.
Jag letar nya platser vid skrivmaskinen kanske borde jag
tänka leta platser långt längre bort
på jordgloben i hörnet.
Men stora drömmar skrämmer mig alltid så jag vågar inte sätta pekfingerspetsen
någonstans alls på den rundade glasgloben
för vem vet var jag hamnar då.
.
Jag försökte förmå mig att se imperfektioner
vid frukost
du din röst nästlar sig in
gömmer sig i mitt utsläppta hår
så att det inte syns utifrån
att jag lyssnar
.
Jag vet att om jag lämnar
pappret i skrivmaskinen böjer det sig och är svårt
att räta ut
.
egentligen kanske jag inte letar
ett nytt ställe
egentligen vill jag nog bara vara
...
där jag känner att jag är
får vara
där du är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0