Vårsol. Igen.

bild stulen från: Maloumi
.
.
.
Och en vän skriver på dialekt till mig
precis lagom länge för att jag ska börja skratta
ordentligt.
.
Dokumentärfilmspremiär och jag släpas dit i armkrok av mina blazerklädda rumsgrannar
kanske såg vi bra ut på bilden som togs
det spelar ingen roll egentligen
jag skissar under tiden i skum belysning
och får sista glaset cider av Per-Filip innan det börjar
Stolarna är obekväma men filmerna bra.
och det finns popcorn.
.
hemma är det skräckfilmskväll
hör frågan "är det läskigt nu?"
snarare än filmen.
.
Nypontéet hinner ljumna
jag hinner önska
tre gånger
men har inga fallande stjärnor
inga utblåsta ljus
att önska på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0