Kväll i jordglobssken

Solen gick ner och jag kände mig direkt bättre
kanske handlade det om det där med väder igen
under grå himlar är det ibland svårt att vara sprudlande
Efter frustrerade försök att göra någonting alls
rastlösa önskningar och planer att
i alla fall råna ett hus eller bränna ner en pensionär
eller hur det nu var
Masserade Maloumi en timme i utbyte mot ett nattduksbord
där jordgloben fick bo
en ny plats fick tummen ur och jag skruvade om den
från ojordad till jordad
Nu lyser den varmt och tryggt i hörnet
och det finns något speciellt med jordglobsljuset
Det finns något speciellt med att ta i en annan människa
Att se Frukost på Tiffanys för hundrade gången
Fixa något man lovat länge
För plötsligt är jag varm och uppmjukad och det finns ett
lugn som ljuset från globen på nattduksbordet i hörnet
och man skriver glada saker och tänker att ibland
glömmer man att uppskatta det poetiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0