Vårvinterstorm

Börjar dagen med diskussioner om
metaforer.
Jag tycker om metaforerna omfamnar dem gärna
fast förstår om det kan bli för mycket. Det kan det mesta bli. Orden också tror jag.
Försvann sedan ut till stenhuset hann stänga dörren bakom mig och Ella
sedan kom hagelstormen. Rev i husknutarna skallrade i fönstren.
Blev till snö.
Jag hittade inga ord alls var mest förvirrad över det hela.
Skulle det inte vara vår nu?
Pratade om alkoholpolicy läste mig bort till Ouagadougou
längtade bort till vartsomhelst som inte är i ett förvirrat vårvinterstadie.
...
Sedan kom solen men stormvindarna jagade mig
ändå till lunchen.
Det är en märklig början på en dag med stundande huvudvärk och
en känsla av fullbordande.
...
.
...
Men lite måndagslänkar:
Först en helt uppdaterad fotoblogg
http://breakfastpolaroids.wordpress.com/
och sedan en ny krönika för KulturUngdom
http://bit.ly/FPIZxd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0