utdrag ur förra veckan

sparkar av mig skorna och släpper tankarna

på golvet släpper prestationen omfamnar

sömnlösheten stannar uppe i lysrörsljuset

vi

ser på de gröna framstegen

vajande axlar till

Barry White i bara strumplästen.

det görs

sömniga konversationsförsök till filmmusik

tröttheten ersätts med ABBA och lay all

your love on me. tack.

svensk disco mot de tomma

energiburkarna en i varje smak

pennor man blir jagad av kronofogden för.

jag kan inte springa från kärleken i låten

jag nästan somnar gäspar till

och man slutar bry sig signerar papper som

till slut blir rätt när man struntar i språkförbristningar

dom jävla danskarna

och uppehållstillstånd

jag är hungrig tuggar majschips får eftersmak

på munväggarna

sömnlösheten smakar ingenting alls.

man blir uttråkad av väntan leker

härmlekar och imitationer

av mina suckar handrörelser och snabba knattrande

en virvlande penndans

mat som aldrig blir micrad en vattenkokare som inte

går att öppna

mitt i natten nästan morgon

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0