Largo espressivo

Känner att jag börjar vänja mig vid att
börja gråta inför dig nu jag är ju inte det
minsta bekväm med det men just idag har
jag känslorna ovanpå huden de syns som
köldknottror på det bleka skinnet.
***

jag pendlar så mycket idag gungar fram och tillbaka

som den trasiga gungan i det gamla trädet på innergården

där vi blir inneboende under solskensdagar jag gungar

fram och tillbaka över vårfuktig blivande gräsmatta stannar

inte och plockar inte heller upp någon för ingen finns att

se på när jag gungar i vinden fram och tillbaka mellan

humören mellan humlespaljén och stuprännerören vet inte

var jag ska stanna jag verkar inte kunna uppehålla mig hålla

mig uppe fasthållen på någon av punkterna jag är opunktlig

punkterar känsla efter känsla använder luften som ilar som

fart till nästa ställe försöker sätta ner fötterna på mitten men

det är för långt till marken och jag är barfota fast det inte är

rätt årstid för bara ben.

till min ursäkt kände jag mig somrig imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0