Idag handlar bloggen om Rickard Engfors

Egentligen såg jag årets QX Gaygala för att efterdyningarna från Stadsteaterns Angels in America ännu inte lämnat mig. Pjäsen, orden och karaktärerna ligger fortfarande som en dimma och flyter i blodomloppet. Jag önskade fortfarande hänga kvar i det där oändligt vackra in i det sista, även om det var bara när dessa människor vinner pris för bästa scen.
Men TV4 hade i sin klippta version av galan valt att inte ha med priset årets scen. Ändå var jag inte missnöjd.
För mitt i allt delades priset för årets bok ut. Vann gjorde Rickard Engfors bok Allt eller inget. Jag hade inte läst boken, bara läst något kort om den. Jag var inte så bekant med Rickard heller, bara som sveriges vackraste kvinna och som någon jag sett vid sidan av många gånger, men som aldrig riktigt fastnat djupare än som en bild.
Men nu, när han mottar priset för sin tydligen väldigt utlämnande bok uttrycker han sig så fantastiskt vackert, berörande och beundransvärt att jag ser stjärnor ett tag. Och sen googlar jag. Och hittar det här.
Rickard Engfors pratar om sin panikångest
Och det är så bra. Det är så fantastiskt och så på något sätt härligt, på något sätt en lättnad att höra någon annan prata om det här. Någon som tycker att det är fruktansvärt att sitta där på ett plan, men som samtidigt vet att han egentligen tycker att det är trevligt. Som lever med det, som accepterar det för vad det är och hanterar det. 

Jag tänker att av en händelse ledde en upplevelse som förändrade mig lite grann, på outgrundliga vägar till ännu en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0