Söndag : Tidigt

Två timmars sömn

vaknar

läser en påminnelse i grönt bläck.

Jag kommer inte att tro att det är på riktigt

men det var det. Precis allt var det.

Mer än okej och jättefantastiskt.

Så jag skakar precis som för två timmar sedan

och allting är för

nära osäkert långt bort naket

Så jag kokar vatten brygger te sitter på brandtrappan

leker balkong invirad i mina filtar dricker värme

kamomill

och läser Siken för att han förstår. Hans ord skakar också.

 

"And you feel like you’ve done something terrible, like robbed a liquor store, or swallowed pills, or shoveled yourself a grave in the dirt, and you’re tired. You’re in a car with a beautiful boy, and you’re trying not to tell him that you love him, and you’re trying to choke down the feeling, and you’re trembling, but he reaches over and he touches you, like a prayer for which no words exist, and you feel your heart taking root in your body, like you’ve discovered something you didn’t even have a name for.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0