Hemma

Och det blev sommar. 
Hemma blev packade flyttlådor i ett gästrum i källaren hos mor. En inslagen tavla. 
Någonstans på väg inser jag att jag inte stannat mer än 6 dagar på samma ställe sedan jag flyttade från ön. Då har det gått en månad. 
Jag har varit hemma i Borlänge, hemma hos A. i Mariestad, hemma i Skåne. 
Under tiden har jag haft She & Him skivorna Volume 1 och Volume 2 på repeat för deras lätthanterliga sound, retro-solsken för själen, och texterna har varit tillräckligt ledsna för mina grå stunder en regnig sommar. 
I ett av mina favoritspår sjunger Zooey:
"I wanna be where your heart is home." 

Och det går ihop några veckor senare, när uppfattningen om hemma faller på plats och det känns som om allt annat också gör det på samma gång. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0