Prolog

”You can never get a cup of tea large enough or a book long enough to suit me.”

Det må ha varit C.S. Lewis som sade det först, men jag finner att det stämmer väldigt bra in på mig själv. Även när allt runtomkring är kaos, så förblir min kärlek till böckerna och till thé konstant. Böckerna finns alltid där, Nabokov bredvid Dumas och Shakespeare i hyllan, Conan Doyle, Heidenstam, Barrie och Brontë (Emily) på sängbordet. Sedan tar det inte så lång tid att koka upp vatten, och jag kan vara någon helt annanstans än  just här, redan innan thébladen hunnit dra till sig ordentligt.

Jag är estet i själ och hjärta. Jag läste teater under 3 år på gymnasiet, sjunger och spelar munspel/tamburin i band, skriver poesi och noveller och en aldrig riktigt avslutad bok.Så nu tänkte jag skriva här. Om helt vanliga vardagliga saker som ändå är vackra, om böcker, om musik, om mig och om andra… om det där som är viktigt för mig, och som jag kanske hoppas kan betyda något för någon annan, något som kan väcka tankar eller skratt eller bara frågan om vidare jag egentligen är skvatt galen.

Det är väl skådespelaren i mig som hoppas att jag på något sätt kan beröra med det här. Annars säger författaren i mig att jag kommer vara nöjd med det oavsett, bara jag får ut tankarna på papper.


Hur som helst, välkomna hit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0